Özel Fizyorad Tıp Merkezi

Denizli Bel ve Boyun Fıtığı Tedavisi

Denizli Bel Fıtığı Tedavisi

Denizli'de yaşıyor ve bel fıtığı sıkıntınız var ise fizyorad merkezine gelip randevu alarak bel fıtığınızı en kısa zamanda çözüm bulabilirsiniz. Bel fıtığı omurlar  arasında disk adı verilen yapıların çeşitli nedenlerle yerinden  kayması ,yırtılması ve yıpranması nedeniyle  spinal korda ve sipnal kordtan ayrılan  ve sinirlere basısı ile  oluşur .

Bel Fıtığına Neden olan durumlar Nelerdir?

• Çok ağır  bir yük kaldırmak
  • Aniden ters hareket yapmak
  • Gün içerisinden hareketsiz çalışma durumu
  • Omurga komşuluğundaki Bel kaslarınının zayıflığı
  • Çeşitli travmalar  (Düşme, çarpa, kaza yapma vb. )
  • Çok aşırı kilo alma
  • Yogun stres altında bir yaşam
  • Uyku için yanlış yatak ve oturmak i.in yanlış sandalye seçimi
  • Sigara içicisi olmak

Bel Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

• Ayaklarda  ve bacaklarda  karıncalanmalar veya uyuşukluk  hissi.
  • Kaslarda Güçsüzlük
  • Bel ağrısı hissetmek
  • Hareket ederken zorlanma.
  • Bacaklara vuran ağrılar.
  • Hızlı yorulma.
  • İdrar kaçırma .
  • Cinsel İktidarsızlık .

Bel Fıtığı teşhisi nasıl  konulur?

Bel fıtığı teşhisi  nasıl konulur ? Hastalığın tanısında; iyi bir fizik muayane ve yanında  öncelikle  MRI (Manyetik Rezonans) bazı durumlarda  CT (Bilgisayarlı Tomografi) sıklıkla kullanılır. EMG dediğimiz yöntem de özellikle ameliyat olacak hastalar ile olmayacakları ayırt etmede sinir hasarlarını göstermede kullanılabilir.

Bel Fıtığında Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Bel fıtığı tedavisi kişiye özel  olarak klinik bulgulara ve hastanın şikayetlerinin derecesine göre uygulanır Eğer hastada progresif bir güç kaybı, idrar tutamama gibi ciddi nörolojik bulguları yoksa  cerrahi bir tedavi gerekli değildir.
Bel fıtığı hastalarının %92 ‘si bazı kaynaklara göre % 98 ‘i ameliyatsız cerrahi yöntemler gerekmeden tedavi edilebilir.
Bel fıtığı tedavisinde istirahat ilk planda önemlidir. Ancak uzun süreli haraketsizlik kesinlikle önerilimez  Kısa istirahatler önerilir.
İlaç tedavisi olarak ilk planda  genellikle ağrı kesici ile  kas gevşetici ilaçlar kullanılır. Bazen  kontrolü elden bırakmadan hastaya kortizon  tedavisi de verilebilir.

Fizik tedavi yöntemleri bel fıtığının tedavisinde önemli bir yere sahiptir . Fizik tedavi yöntemleri olarak sıcak uygulamalar , ultrason, yüksek yoğunluklu lazer, , manuel terapi, mobilizasyon, Graston ,  kuru iğneleme, bantlama  sıklıkla  kullanılan tedavi yöntemleridir.
Fizik tedavi egzersizlerine  bel fıtığı tedavisinin erken dönemde başlanması gereklidir Fizik tedavi eğzersileri  tedavinin önemli  bir parçasıdır.
Lokal Ozon tedavisi  ve majör ozon tedavisi : Ozon gazı uygulandığı alandan çevre yumuşak dokulara çok hızlı yayılan bir özellikte olduğu için aynı zamanda vaskülarizasyonu artırıp çok güçlü bir ağrı aneljezik etkisi olduğundan  dolayı bel ve boyun fıtığı hastalarında majör ozon tedavisi ile beraber kobine edilerek güvenle kullanılır.Uygulanacak bölgeye enjektör ile verilir.Ozon gazı verildiği anda sıvı hale geçtiği için sorunsuz bir şekilde uygulanabilir.
Biorezonans ile ağrı tedavisi:Bel fıtığı tedavilerinde özellikle ağrının tedavisi için hastada mekanik bir bası yok ise , belirgin bir kök basısı mevcut değil ise mediatörler vasıtası ile sinirlerin iritasyonundan kaynaklı ağrıların tedavisi için biorezonans iğnesiz, ilaçsız bir tedavi yöntemi olrak güvenle kullanılır.

Bel fıtığı için cerrahi tedavi: eğer hastamızda fizik tedavi yöntemleri ozon tedavi yöntemleri ve diğer  ameliyatsız tedavi yöntemlerinden bir sonuç alınamaz ise bel fıtığına bağlı mekanik bası ve direk sinir basısı var ise bel fıtığı ameliyatı önerilir. Ameliyat sonrasında da  hastanın tam olarak fiziksel  fonksiyonlarına ulaşması için  fizik tedavi gereklidir.

Denizli Boyun Fıtığı Tedavisi

Denizli bölgesinde yaşıyorsanız ve boyun fıtığınız var ise fizyorad ile boyun fıtığı tedavisi alabilir ağrı ve sancılardan biran önce kurtulabilirsiniz. Boyun fıtığı omurlar  arasında disk adı verilen yapıların çeşitli nedenlerle yerinden  kayması ,yırtılması ve yıpranması nedeniyle  spinal korda ve sipnal kordtan ayrılan  ve sinirlere basısı ile  oluşur .
Diskler normalde  baskı ve yüklenmeler için amortisör görevi görür.

Boyun Fıtığının Nedenleri Nelerdir?

• Boyun fıtığı  genelde  20-40 yaşları arasında  .
  • Eğer kişi ince, narin ve uzun boyunlu bir yapıya sahip ise ,
  • Ayrıca  sigara kullanımı ,
  • Masa başında uzun süre çalışma,
  • Uzun sürelerde  araç kullanmak,
  • Sedatize  bir yaşam sürmek,
  • Uyurken  uygun olmayan bir  yastık kullanımı ,
  • Omurgayı aşırı  zorlayıcı aktivitelerde bulunmak,
  • Boyun omurları komşuluğundaki kas grublarının zayıf olması ,
  • Uzun süreler masa başı çalışanlar ,
  • Uzun süreler boyunca cep telefonu  kullanımı ,

Boyun Fıtığının Belirtileri Nelerdir?

• Sırta, kol ve omuzlara yayılan  ağrı şeklinde
  • Kollarda ve parmaklarda uyuşma ve karıncalanmalar şeklinde ,
  • Başın arka kesiminden  şakaklara doğru yayılan ağrı şeklinde ve  şiddetli, geçmeyen kola doğru  yayılan bir ağrı şeklinde ,
  • El fonksiyonlarında  azalma şeklinde ,
  • Boyun ve kollarda duyu kaybı şeklinde ,
  • Ellerde ve kollarda elektriklenme şeklinde ,
  • El ve kol kaslarında güç kaybı şeklinde ,
  • Kollarda reflekslerde azalma  şeklinde ortaya çıkabilir.

Boyun fıtığı tanısı nasıl konur?

Hastalığın tanısında; iyi bir fizik muayane ve yanında  öncelikle  MRI (Manyetik Rezonans) bazı durumlarda  CT (Bilgisayarlı Tomografi) sıklıkla kullanılır. EMG dediğimiz yöntem de özellikle ameliyat olacak hastalar ile olmayacakları ayırt etmede ve olası  sinir hasarlarını göstermede olmaz ise olmazdır.
Özellikle özellikle omuz impingiment sendromları , üst lob akciğer patolojileri kalp rahatsızlıkları boyun fıtığını taklit eden bulgular  ile karşımıza çıkabilir.Bu nedenle bazı durumlarda ileri radyolojik ve labaratuvar tetkikler gerekebilir.

Fizyorad İle Boyun Fıtığı Nasıl Tedavi Edilir?

Boyun fıtığı rahatsızlıklarında cerrahi operasyon bel fıtığı operasyonları ile karşılaştırıldığı zaman çok daha  az oranda tercih edilir. Bunun sebebi boyun bölgesinin çok yakın alanlar halinde damarlar ve sinirler barındırması ve boyun omurlarının mekaniğinden kaynaklanmaktadır Boyun fıtıkları çok büyük oranda  cerrahi bir müdehale olmadan tedavi edilir.
Boyun  fıtığı tedavisinde istirahat ilk planda önemlidir. Bazı durumlarda geçici süreyle boyunluk kullanılması gerekebilir.
İlaç tedavisi olarak ilk olarak   genellikle ağrı kesici ile  kas gevşetici ilaçlar kullanılır. Bazen  kontrollü şekilde  hastaya doktor gözetiminde  kortizon  tedavisi  uygulanabilir.
Egzersiz tedavisi: boyun fıtığı tedavisinde olmaz ise olmaz bir yere sahiptir. Omurganın doğru kullanımı konusunda hastaya eğitim verilir. Sonrasında  hasta kuvvetlendirme ve duruş egzersizleri ,esneme  ve  germe   içeren bir egzersiz programına başlatılır. Programın süresi ve yoğunluğu hastanın klinik bulgularına göre düzenlenir. göre
Klinik pilates bütün omurga  sorunlarında  olduğu gibi boyun fıtığında da tedavide ve  önlemede yine olmaz ise olmaz  tedavi yöntemlerindendir.
Fizik tedavi yöntemleri boyun  fıtığının tedavisinde önemli bir yere sahiptir . Fizik tedavi yöntemleri olarak sıcak uygulamalar , ultrason, Hilterapi (yüksek yoğunluklu lazer tedavisi), manuel terapi, mobilizasyon, Graston ,  kuru iğneleme, bantlama  sıklıkla  kullanılan tedavi yöntemleridir.
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp ( Getat )  yöntemleri özellikle  nöral terapi, kupa tedavisi , hacamat ve lokal ve majör ozon tedavisi boyun fıtığı tedavisinde etkilidir.

Lokal Ozon tedavisi  ve majör ozon tedavisi : Ozon gazı uygulandığı alandan çevre yumuşak dokulara çok hızlı yayılan bir özellikte olduğu için aynı zamanda vaskülarizasyonu artırıp çok güçlü bir ağrı aneljezik etkisi olduğundan  dolayı bel ve boyun fıtığı hastalarında majör ozon tedavisi ile beraber kobine edilerek güvenle kullanılır.Uygulanacak bölgeye enjektör ile verilir.Ozon gazı verildiği anda sıvı hale geçtiği için sorunsuz bir şekilde uygulanabilir.
Biorezonans ile ağrı tedavisi: Boyun  fıtığı tedavilerinde özellikle ağrının tedavisi için hastada mekanik bir bası yok ise , belirgin bir kök basısı mevcut değil ise mediatörler vasıtası ile sinirlerin iritasyonundan kaynaklı ağrıların tedavisi için biorezonans iğnesiz, ilaçsız bir tedavi yöntemi olrak güvenle kullanılır.

Boyun fıtığı tedavisinde cerrahi tedaviye çok çok az gereksinim duyulur. Ameliyat için hastanın cerrahi dışı tedavilerden hiç fayda görmemesi ve ciddi ve ilerleyici nörolojik kayıplarının olması gereklidir.

Denizli Ağrı İçin Lazer Tedavisi (Hil Terapi)

Denzli de Hilterapi tedavisi, yüksek yoğunluklu lazer tedavisi olup, ağrı kesici, dolaşım arttırıcı, kas gevşetici, ödem azaltıcı, iyileşmeyi hızlandırıcı etkilere sahiptir ve bu etkileri tek seans gibi kısa bir sürede ve derin dokuda ortaya çıkarma yetisi olan bir sistemdir. Tedavi literatürüne 2002 de girmiştir ve kısa süre de FDA onayı almıştır.
  • Benzersiz özelliği ile diğer tedavi yöntemlerinden çok daha fazla avantaj sunuyor.
  • Sadece Hilterapi ile derin kaynaklı ağrılarda tedavi edilir. ( 6 cm derinliğe kadar etki eder)
  • Sadece Hilterapi ile diğer tedavi yöntemlerine cevap vermeyen dokuları yeniden canlandırmak ve tedavi etmek mümkündür.
  • Sadece Hilterapi ile uygulandığı andan itibaren ağrının hafiflemesi ve çok daha kısa sürede fonksiyonların eski haline dönmesi mümkündür.
  • Biyostimülasyon etkisiyle dokuları yeniden canlandırır.
  • Anti- ödem ve anti-inflamatuar etkisiyle ödem ve kronikleşmiş iltihabı giderir.
  • Vazodilatasyon etkisiyle dokuyu derinlemesine ısıtarak dokuda ağrı oluşturan toksinlerin (damarların genişlemesiyle) hızlı bir şekilde temizlenmesine olanak sağlar..
Derin doku patolojilerinde çok etkiki olması nedeniyle Spor yaralanmalar için ideal bir tedavidir. Hiç bir yan etkisinin olmaması –ağrısız olması avantajlardan sadece biridir.. Etkisi uzun sürelidir.. Dokuları tahrip etme ya da yakıcı etkileri söz konusu değildir. Dün ayda modern tıp merkezlerinde ve hastanelerde giderek popüler olmakta ve güvenle kullanılmaktadır.

Bilimsel yayınlar en az %93 başarı oranı olduğunu göstermektedir ki bu kadar yüksek başarı grafiği başka hiçbir tedavide mümkün değildir.

Hil Terapi'nin Etkili Olduğu Hastalıklar Nelerdir ?

Omuz
Omuzda Kas Sıkışması (İmpingement Sendromu)
Omuz Kas Hasarı (Rotator Cuff Sendromu)
Kireçlenme