Ara

08.00-18.00
Acil Servis
Sıra Beklemeyin!

Randevu alın, sizi hastanemizde ağırlayalım.

DOÇ. DR. Ahmet Boyacu

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı

Servisler
08.00-18.00
Acil Servis
Sıra Beklemeyin!

Randevu alın, sizi hastanemizde ağırlayalım.

Fizyoterapi nedir?

Fizyoterapi, bireylerin yaşam süreleri boyunca maksimum hareket kabiliyetlerini korumak, geliştirmek ve yenilemekten sorumlu sağlık bilim alanı olarak tanımlanmaktadır. İnsanların kuvvet, hareket ve genel iyilik hallerinin korunması, maksimum hale getirilmesi ya da yenilenmesinde yardımcı olan bir sağlık bilimidir. Fizyoterapi ve fiziksel terapi aynı anlama gelen kelimelerdir. Fiziksel yöntemler kullanılarak hareket kabiliyetini iyileştirmek, düzeltmek amaçlanmaktadır.

Rehabilitasyon: Fizyolojik veya anatomik yetersizliği ve çevreye uyumsuzluğu olan kişinin, isteklerine ve yaşam planlarına uygun olarak fiziksel, ruhsal, toplumsal, mesleki, özel uğraşı ve eğitsel potansiyelini en üst düzeye çıkarmaktır.

Fizik tedavi ve Rehabilitasyon uzmanlık alanı, hastanın fonksiyonunuveperformansını etkileyen durumların tedavi ve bakımlarını üstlenir. İlaçlar, fiziksel modaliteler ve egzersizlerin kombine kullanımı ile fonksiyonların iyileşmesini sağlar. Fonksiyonları hasar öncesi düzeye tam restore edemediği durumlarda ise yaşam kalitesinin iyileştirilmesi için uğraşır.Fizik tedavi uzmanlarının, hastanın muayene ve fonksiyonel durumuna göre hazırladığı fizik tedavi programı fizyoterapistler tarafından gerçekleştirilmektedir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonun Uygulandığı Alanlar

Fizik tedavi uygulamaları; yüzeyel ısı (hotpack,parafin, infraruj), derin ısı (ultrason,kısa dalga diatermi), elektrik akımı uygulamaları (TENS, diadinamik ve interferens gibi alçak ve orta frekanslı elektrik akımları, nöro-müsküler elektriksel stimülasyon), lazer, mekanik uygulamalar (egzersiz, manuel terapi, masaj, pnömotik kompresyon, manuel lenfatik drenaj)

• Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu (inme, travmatik beyin yaralanması, omurilik yaralanması, multiple skleroz, Parkinson hastalığı, periferik sinir yaralanmaları)
  • Kas hastalıkları rehabilitasyonu (miyopati)
  • Ortopedik rehabilitasyon (Kırık rehabilitasyonu, protez rehabilitasyonu, skolyoz, ampute rehabilitasyonu, el rehabilitasyonu,)
  • Pediatrik rehabilitasyon (Serebralpalsi rehabilitasyonu, nöral tüp defektleri rehabilitasyonu)
  • Romatizmal hastalıkların rehabilitasyonu (Romatoidatrit, ankilozanspondilit, osteoartrit)
  • Bölgesel ağrılar (Boyun ağrıları, bel ağrıları, miyofasiyal ağrı, üst ve alt ekstremite ağrıları, bel, boyun fıtığı, kireçlenme)
  • Kanser rehabilitasyonu, Lenfödem rehabilitasyonu
  • Geriatrikrehabilitasyon
  • Obeziterehabilitasyonu
  • Pulmoner (akciğer) ve kardiyak rehabilitasyon,
  • Gebelik rehabilitasyonu

Fizyoterapinin olumlu ve olumsuz etkileri?

Fiziksel tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları sayesinde, var olan hastalıkların düzeltilmesine fayda sağlanabilir. Kullanılan uygulamaların faydaları arasında;

• İlaç tedavisine duyulan ihtiyacı azaltır
  • Bazı durumlarda ameliyata gerek kalmaması
  • hareket kısıtlılığının artırılması
  • kas gücünün artırılması
  • ağrı kesici etkinlik
  • felç veya felç sonrası iyileşme
  • düşme riskini önleme
  • geliştirilmiş denge
  • İyileşme sürecini hızlandırmak
  • İltihaplanma ve ödemin azalması

Fizik tedavi doğru yapıldığı takdirde zararsız bir tedavidir. Burada önemli olan hastanın öncelikle fizik tedavi ve rehabilitasyon hekimlerince muayene edilerek hastaya doğru teşhis konulması ve doğru fizik tedavi yapılmasıdır. Örneğin sırtım ağrıyor diyen bir hastada detaylı bir inceleme yapmadan kas ağrısıdır deyip fizik tedavi uygularsanız ve ağrının gerçek sebebi omurgayı tutan bir kanserse yada bir iltahapsa fizik tedavinin bazı uygulamaları (ultrason gibi derin dokuları ısıtan ve kan akımını artıran tedaviler) hastaya iyi gelmeyecektir.