Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Fizik tedavi: Fiziksel ajan ve tekniklerin yetersizlik ve bir dereceye kadar sakatlığın tanı ve tedavisinde kullanılması anlamına gelir.

Rehabilitasyon: Fizyolojik veya anatomik yetersizliği ve çevreye uyumsuzluğu olan kişinin, isteklerine ve yaşam planlarına uygun olarak fiziksel, ruhsal, toplumsal, mesleki, özel uğraşı ve eğitsel potansiyelini en üst düzeye çıkarmaktır.

Fizik tedavi ve Rehabilitasyon uzmanlık alanı, hastanın fonksiyonunuveperformansını etkileyen durumların tedavi ve bakımlarını üstlenir. İlaçlar, fiziksel modaliteler ve egzersizlerin kombine kullanımı ile fonksiyonların iyileşmesini sağlar. Fonksiyonları hasar öncesi düzeye tam restore edemediği durumlarda ise yaşam kalitesinin iyileştirilmesi için uğraşır.Fizik tedavi uzmanlarının, hastanın muayene ve fonksiyonel durumuna göre hazırladığı fizik tedavi programı fizyoterapistler tarafından gerçekleştirilmektedir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonun Uygulandığı Alanlar
Fizik tedavi uygulamaları; yüzeyel ısı (hotpack,parafin, infraruj), derin ısı (ultrason,kısa dalga diatermi), elektrik akımı uygulamaları (TENS, diadinamik ve interferens gibi alçak ve orta frekanslı elektrik akımları, nöro-müsküler elektriksel stimülasyon), lazer, mekanik uygulamalar (egzersiz, manuel terapi, masaj, pnömotik kompresyon, manuel lenfatik drenaj)

Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu (inme, travmatik beyin yaralanması, omurilik yaralanması, multiple skleroz, Parkinson hastalığı, periferik sinir yaralanmaları)

Kas hastalıkları rehabilitasyonu (miyopati)

Ortopedik rehabilitasyon (Kırık rehabilitasyonu, protez rehabilitasyonu, skolyoz, ampute rehabilitasyonu, el rehabilitasyonu,)

Pediatrik rehabilitasyon (Serebralpalsi rehabilitasyonu, nöral tüp defektleri rehabilitasyonu)

Romatizmal hastalıkların rehabilitasyonu (Romatoidatrit, ankilozanspondilit, osteoartrit)

Bölgesel ağrılar (Boyun ağrıları, bel ağrıları, miyofasiyal ağrı, üst ve alt ekstremite ağrıları, bel, boyun fıtığı, kireçlenme)

Kanser rehabilitasyonu, Lenfödem rehabilitasyonu

Geriatrikrehabilitasyon

Obeziterehabilitasyonu

Pulmoner (akciğer) ve kardiyak rehabilitasyon,

Gebelik rehabilitasyonu

Omurların arasında disk adı verilen kıkırdak yapılar mevcuttur. Boyun ve bel fıtıkları yükü dengeli şekilde dağıtan bu yapıların bozulması ve taşması sonucu ortaya çıkan hastalıklardır., Denizli de bel ve boyun fıtğı konusunda uzman kodromuz ile hizmet vermekteyiz.

Belirtileri

• Ağrı
  • Hareket kısıtlığı
  • Kas güçsüzlüğü
  • Uyuşma
  • Yanma
  • Üşüme
  • Karıncalanma
  • İğnelenme
  • Elektriklenme
  • Eğer sinirlere ve omuriliğe olan baskı şiddetli ise kas güçsüzlüğü, idrar ve gaita bozuklukları da bulgulara eşlik edebilir.

Nedenleri
  • Omurganın uygunsuz kullanımı
  • Hareketsiz yaşam
  • Uzun süre oturarak çalışma
  • Uygunsuz ağırlık taşıma
  • Yaşlanma nedeniyle meydana gelen disk yıpranmaları
  • Travmalar
  • Sigara kullanımı
  • Şişmanlık
  • Kalıtsal nedenler

Tedavisi
  • Bel ve boyun fıtıklarının büyük bir çoğunluğu cerrahi girişim gerekmeksizin tedavi edilebilir. Çok az hastada cerrahi operasyonlar tedavide yer almaktadır. Bu durumlar;
  • Bacaklarda ve kollarda güçsüzlük ve kısmi felç
  • Düşük ayak
  • İdrar ve büyük abdest kaçırma

Cerrahi olmayan tedavi yöntemleri