Ortopedik Fizyoterapi

Ortopedik Fizyoterapi

• Bel Ağrıları
    Bel ağrısı sık rastlanılan önemli bir sağlık problemidir. İnsanların %80’inde hayatlarının herhangi bir döneminde bel ağrısı gelişir. Bel ağrılı hastaları
  • Boyun Ağrıları
    Boyun ağrısı nedenleri:

Boyun yaralanmaları

Boyunda kas, tendon ve ligament gibi yumuşak dokuların zedelenmesine bağlı olarak ağrı
  • Boyun ve Bel Düzleşmesi
    Omurgamız, baş iskeletinden leğen kemiğine kadar uzanan kemik ve çeşitli dokulardan oluşan kolon şeklinde bir yapıdır. Omurgada sırt bölgesinde öne, bel
    Detaylı Bilgi
  • Miyofasiyal Ağrı Sendromu (Kulunç)
    Bölgesel ağrı ve basmakla yansıyan ağrıya neden olan kaslardaki gergin bantlar ve tetik noktalar bu hastalığın karakteristik özelliğidir. Ezilme, burkulma, zorl
  • Sinir Sıkışması
    En sık görüleni el bileği seviyesinde Karpal ligament denen bağın altından geçen median sinirin sıkışması ile ortaya çıkan klinik tablodur. Kadınl
  • Fibromiyalji Tedavisi
    Fibromiyalji etiyolojisi tam olarak bilinmeyen, hassas noktaların varlığı, yaygın ağrı, kaslarda hassasiyet ve yorgunluk ile karakterize kronik ağrılı bir durumdur.
  • Eklem Kireçlenmesi
    Eklem dokularının yıkım ve tamir işlemleri arasındaki dengenin bozulması ile kıkırdakta hasar, kıkırdağın altındaki kemik dokuda değişiklikler, kemik çıkıntıları v
  • Çapraz Bağ Yaralanmaları
    Çapraz Bağ Yırtığı Nedir ? Tedavisi Nasıldır ?
    Ayakta durma sırasında diz eklemine vücut ağırlığının yarısı binerken, yürüme
  • Menisküs Yırtılması
    Diz ekleminde, diğer eklemlerden farklı olarak iç ve dış taraflarda birer tane yarım ay biçiminde ilave birer kıkırdak daha bulunur. Menisküs adı veril
  • Skolyoz Tanı ve Tedavisi
    Omurganın en sık rastlanılan çocukluk çağı deformitesi olan skolyoz;
    Sıklıkla 9-14 yaş arasında ortaya çıkar,
    Daha küçü
  • Topuk Dikeni
    Düz tabanlarda
    Yüksek kavisli ayaklarda
    Kilo problemi olanlarda
    Topuklu ayakkabı yada babet tarzı düz ayakkabı kullananlarda
    Di
  • Bursit Tendinit
    Bursit ve tendinit sık olarak omuz, dirsek, bilek, kalça, diz ve ayak bileği çevresindeki yumuşak dokunun yangılı (iltihabi) durumudur. Bursit, eklem bö
  • Bel Kayması
    Bir omurun tümünün veya bir bölümünün diğer omur üzerinde kayması durumudur. Gençlerde bel ağrısının önemli bir nedeni
  • Manuel Terapi ve Tedavi Yöntemleri
    Manuel terapi yöntemi; eklemlere veya ilişkili kaslara ve bağlara eğitimli kişiler tarafından yapılan, özel teknikler içeren, elle uygulanan, ağrıyı, ekl
  • Huzursuz Bacak Sendromu
    Huzursuz bacak sendromu, genellikle bacakları hareket ettirme isteği ile karakterize bir rahatsızlıktır.Semptomlar istirahatte ortaya çıkar, hareketle hafifler.Has
  • Karpal Tünel Sendromu
    Median sinirin el bileğinde karpal tünel içerisinde basıya uğraması sonucu meydana gelir. En sık orta yaşlı kadınlarda görülür. Başlıca yakınma
  • Donuk Omuz Sendromu Rehabilitasyonu
    Omuzun tüm yönlerde ağrılı hareket kısıtlılığının bulunduğu nedeni belli olmayan bir durumdur. Kas yırtıkları, tendinit gibi hastalıkların komplikasyonu olabilm
  • Omuz Sıkışma Sendromu
    Omuz ağrısının en yaygın nedenidir. Gençlerde fırlatmada olduğu gibi bir aktiviteyi takiben, akut bir tablo ile ortaya çıkar. Orta yaş grubunda başlangı&cce
  • Omuz Kas Yırtıkları
    Travmatik ve dejeneratif olarak iki bölümde incelenir. Travmatik yırtıklar herhangi bir yaşta oluşabilir. Yaşlı kişiler altta yatan dejenerasyon nedeniyle travm
  • Aşil Tendiniti
    Aşiltendonunun topuk kemiğine yapışma yerinde tendon iltihabına aşiltendiniti denmektedir. Topuk ağrısının en sık nedenidir. Tendonun aşırı kullanımı, florokinolon grubu
  • Halluks Valgus
    Ayak başparmağının en sık görülen ağrılı deformitesidir. Tarak kemiğinin üzerinde parmak kemiğinin dışa doğru açılanması söz konusudur. Ayaktak
  • Baker Kisti
    Baker kisti, diz arkasında şişliğe neden olan eklem sıvısı birikimidir. Eklem sıvısı, diz eklemindeki boşluklarda bulunur ve eklemlerdeki hareketli kısımlar arasındaki s&
  • Düz Taban Rehabilitasyonu
    Ayağın iç kısmındaki arkın azalması veya tamamen kaybolmasıdır. Doğuştan ya da sonradan gelişen düz taban diye ikiye ayrılır. Ağırlık bindiğinde ark ç&
  • Kırık Rehabilitasyonu
    Kemiğin anatomik bütünlüğünün bozulmasına kırık denir. Kırık tedavisi ve rehabilitasyonundaki amaç yaralanan bölgeyi normal fonksiyon
  • Tenisçi ve Golfcü Dirseği Tedavisi
    Tenisçi dirseği: Dirsekte en sık ağrıya neden olan nedenlerden biridir. En sık 35-55 yaşları arasında görülür. El bileğinin aşırı kullanımı sonucu o
  • Diz Protez Rehabilitasyonu
    Eklem yüzeyinde ileri derecede aşınmaya bağlı olarak ağrı, fonksiyonel yetersizlik olmak üzere yaşam kalitesini olumsuz etkileyen durumlarda diz protezi yapılma
  • Kalça Protezi Rehabilitasyonu
    Diğer eklemlerde olduğu gibi hareket dışında istirahatte ve gece ortaya çıkan ağrı, ilaç tedavileri ve fizik tedaviye yanıt vermeyen sürekli ağrıda,ağr
    Detaylı Bilgi
  • Belde Kanal Daralması (Spinal Stenoz)
    Beldeki omurilik kanalının anatomik darlığı ve bununla ilgili klinik semptomları tanımlar. Sıklığı yaşla birlikte artmaktadır. Erkeklerde daha sık görülür.
  • El Rehabilitasyonu
    El rehabilitasyonunun amacı yaralanmış, opere edilmiş veya hastalıklı el veya üst ekstremitenin kalan fonksiyonel kapasitesini olabilecek en üst düzeye ula
  • Lenfödem Rehabilitasyonu
    Lenfatik sistem atardamar ve toplardamar sistemine paralel kanallardan meydana gelen kapalı bir damar sistemidir. Lenf sistemi; lenf damarları, lenf nodülleri, badem