Akupunktur hangi hastaların tedavisinde kullanılır?
Akupunktur ile pek çok hastalık tedavi edilebilir. Dünya Sağlık Örgütü, akupunkturun kullanılabileceği toplam 40 hastalık tanımlamıştır. Akupunktur özellikle aşağıdaki rahatsızlıklar ve hastalıklar için sıklıkla kullanılır:
Baş ağrısı ve migren
Sırt ağrısı
Sindirim sistemi hastalıkları
Psikiyatrik rahatsızlıklar
Romatizmal şikayetler
Kronik solunum yolu hastalıkları (bronşit, astım)
Alerjiler
Kadın hastalıkları ve doğum
Sigarayı bırakma
Zayıflama
Akupunktur hamileliğin son birkaç haftasında doğum sürecini kısaltmaya yardımcı olabilir. Ancak bu amaçla kullanılması düşünülüyorsa tedavi mutlaka doktora danışılarak uygulanmalıdır.

Akupunktur ile ağrı tedavisi
Son yıllarda yapılan bazı çalışmalar akupunkturun belirli ağrı tiplerinin tedavisinde yardımcı olabildiğini, bulantı ve kusmayı hafiflettiğini ve doğum yapmayı kolaylaştırdığını göstermiştir.
Örneğin, Almanya'da ülke çapında yapılan geniş çaplı bir çalışmada akupunkturun diz osteoartritine bağlı ağrı, baş ağrısı ve sırt ağrısını önemli ölçüde azalttığı gösterilmiştir. Aynı çalışmada gerilim tipi baş ağrısında, ağrının görüldüğü günlerin sayısını % 50 oranında düşürmeye yardımcı olduğu saptanmıştır. Akupunktur, özellikle baş, boyun, sırt, diz ve osteoartrit ağrısı için ağrıyı yönetme yeteneği üzerine birçok araştırmanın odak noktası olmuştur.
Akupunkturun saman nezlesi, tenisçi dirseği, menstrüel kramplar, alerjik astım veya fonksiyonel mide ve bağırsak problemleri gibi bazı yaygın hastalıkların tedavisinde yardımcı olabileceğine dair kanıtlar vardır.

Akupunktur ile zayıflama
Kilo kaybı için akupunktur tedavisinin çeşitli mekanizmalar ile etkili olduğu düşünülmektedir. Akupunkturun, vücudun enerji akışını etkileyerek aşağıdaki mekanizmalarla zayıflamaya yardım ettiği düşünülmektedir;
Metabolizmayı hızlandırmak
İştahı azaltmak