ALS (Amyotrofik Lateral Skleroz)

ALS (Amyotrofik Lateral Skleroz)

Temel sorun hastalara tanı konulmasındaki sıkıntılardır. Doğru tanı sonrasında özellikle erken dönemde uygulanan ozon gazı tedavileri ile çok başarılı sonuçlar alınmaktadır.

Motor nöron hastalığı olarak da anılan, merkezi sinir sisteminde, omurilik ve beyin sapı adı verilen bölgede motor sinir hücrelerinin (nöronlar) kaybından ileri gelen bir hastalıktır.

Belirtileri
Kas erimeleri
Kolda ya da bacakta güçsüzlük ya da incelme
Yutma güçlüğü
Konuşma bozuklukları, peltek ve genizden konuşma
Ağrı ve kramplar
Kaslarda seyirme
Kontrol edilemeyen ağlama ve gülmeler
Zihinsel fonksiyonlar ve bellek  bozulmaz.
Teşhis asıl olarak klinik belirti ve bulgulara dayanarak konur.

Tedavi
Rehabilitasyon uygulanması ve tedaviyi destekleyici teknolojinin yardımı ile hastanın özgürlüğü artırılabilir ve hastalığın seyri sırasında hastanın güvenliği sağlanabilinmektedir.
Yürüme, yüzme, antrenman bisikleti gibi hafif aerobik egzersizleri ile hastalıktan etkilenmemiş olan kaslar ve hastanın kalp sağlığı güçlendirilebilir, aynı zamanda hastanın yorgunluk ve depresyonla olan mücadelesi desteklenebilir.
Esneme ve hareket alıştırmaları ile de hastanın kaslarının sönmesinin önüne geçilebilir ve spastisitenin verdiği ağrı azaltılabilir.
Baston kol değneği, yürütücü, tekerlekli sandalye gibi aletler önerilebilir. Bunun sayede hastaların hareketsiz kalmaları önlenebilir.