Boyun ve Bel Düzleşmesi

Boyun ve Bel Düzleşmesi

Omurgamız, baş iskeletinden leğen kemiğine kadar uzanan kemik ve çeşitli dokulardan oluşan kolon şeklinde bir yapıdır. Omurgada sırt bölgesinde öne, bel ve boyun bölgesinde arkaya doğru olan 3 adet kavis bulunur. Boyun ve bel düzleşmesi çeşitli nedenlerle bu kavislerin eğri kıvrımını kaybederek düzleşmesine denir.

Boyun ve bel düzleşmesinin nedenleri; uzun süre kötü duruşta kalmak, spor yaralanmaları, boyun fıtığı, bel fıtığı, miyofasiyal ağrı (kulunç), omurga kireçlenmesine bağlı ortaya çıkan ağrı nedeniyle oluşan kas spazmına bağlı düzleşme gelişebilir. Omurlar arası disklerde kireçlenmeye bağlı disk aralıklarının azalması sonucu, boyun ve belde kanal darlığı ve fıtık ameliyatlarında kanalı genişletmek için omurun arka kemik parçasının çıkarılması sonucu oluşabilir. Boyun ve bel omurlarında kayma, kemik erimesi, doğuştan omur deformitelerinde düzleşme görülebilir.  Boyun ve bel düzleşmesi tedavi edilmezse çeşitli komplikasyonlar açığa çıkabilir. Hastalarda hareket kısıtlılığı omurganın yük emme kapasitesini azaltarak ciddi yaralanmalara neden olabilir. Omurganın normal eğriliği bozulduğu için disklere ve eklemlere binen yük artarak kireçlenme, fıtık gelişimine neden olabilir.

Tedavi neden olan duruma göre farklılık gösterir. Omurga arkası kaslarındaki kasılma ve spazma bağlı düzleşmelerde kötü duruşun (postürün) düzeltilmesi, yaşam tarzı değişikliği, fizik tedavi ve egzersiz programları etkili olabilir