Miyofasiyal Ağrı Sendromu (Kulunç)

Miyofasiyal Ağrı Sendromu (Kulunç)

Bölgesel ağrı ve basmakla yansıyan ağrıya neden olan kaslardaki gergin bantlar ve tetik noktalar bu hastalığın karakteristik özelliğidir. Ezilme, burkulma, zorlanmalar, duruş bozukluğu (kötü postür), skolyoz, bir bacak boyunun kısalığı, işyeri çalışma koşulları, yaşlanma, kireçlenme miyofasiyal ağrıya neden olabilir. Duygu durum bozukluğu, stres, anksiyete, uyku bozukluğu kas gerilimine neden olarak hastalığı ortaya çıkarabilir. Tiroid ve östrojen hormon eksikliği, beslenme yetersizlikleri, B1, B6, B12, folik asit eksikliği veya demir eksikliği anemisinin de miyofasiyal ağrı sendromuna yol açtığı bilinmektedir.

Genellikle inatçı ağrı, yorgunluk, eklem kısıtlılığı bulguları görülür. Fibromiyaljinin aksine yaygın vücut ağrısı yoktur. Bölgesel ağrıya neden olur.

Tedavinin ana hedefi gergin kas liflerinin içinde oluşan tetik noktanın inaktive edilip ağrı ve spazmın azaltılmasıdır. Bu amaçla ağrı kesici ve kas gevşetici ilaçlar, fizik tedavi ve egzersiz uygulamaları yapılabilir. Ağrılı kasa soğuk sprey, pasif germeyle iyi sonuçlar alınabilir. Tetik noktalara kuru iğne, serum fizyolojik veya botulinum toksin enjeksiyonları ve nöralterapi etkili olabilir. Tetik noktaların oluşumunda oksijen yetersizliği kolaylaştırıcı etkenlerden olduğu için ozon tedavisi etkili olmaktadır. Gevşeme teknikleri, stres yönetimi gibi psikolojik destekler, işyeri düzenlemeleri, mesleki terapi gerekebilir.