Belde Kanal Daralması (Spinal Stenoz)

Belde Kanal Daralması (Spinal Stenoz)

Beldeki omurilik kanalının anatomik darlığı ve bununla ilgili klinik semptomları tanımlar. Sıklığı yaşla birlikte artmaktadır. Erkeklerde daha sık görülür. Doğuştan omur kemiğinin arka kısmının kısa olması nedeniyle görülebilir, yaygın değildir. Sonradan oluşan kanal darlığı ise birçok sebebe bağlı olarak ve sıklıkla omurların stabilizasyonunda bozukluğa yol açan kireçlenme sonucu gelişir. Omurlar arası diskin kireçlenmesi sıklıkla omurilik kanalını daraltan bir fıtığa neden olur (Santral stenoz). Disklerin kireçlenmesi sonucu omurlar arası yükseklik azalır, bu da bacaklara giden sinir kanallarında daralmaya yol açar (Foraminalstenoz). Omurlar arası yüksekliğin azalmasına bağlı olarak omurilik kanalı arkasında bulunan kaslarda katlanmaya yol açarak kanalda darlığa yol açabilir. Kanal darlığının karakteristik semptomu yürüme ve uzun süre ayakta durma ile oluşan tek veya çift taraflı olabilen yaygın yayılım gösteren kalça, uyluk ve bacak ağrısıdır. Ağrıyla birlikte bazen hissizlik ve kuvvetsizlik görülebilir. Bu şikayetler oturma, yatma ve belin öne eğilmesiyle azalır. Tedavide ilaç tedavisi, fizik tedavi, beldeki artmış kavisi azaltacak korseler ve manuel terapi uygulanabilir. Nöral tedavi, ozon tedavisi, kortizon enjeksiyonu önerilebilir. Bu tedavilere rağmen yanıt alınmayan, inatçı semptomları devam eden ve fonksiyon bozukluğu gelişen hastalarda cerrahi önerilebilir.