Müsküler Distrofi Tedavisi

İskelet kaslarının ilerleyici hasarı ile karakterize, kaslarda güçsüzlük ve atrofiye sebep olan, genetik bir hastalıktır. En sık rastlanılanları Duschenne ve Becker tipleridir.

Belirtileri
  • Hastalığın belirtileri, güç kaybı ve hareketlerde azalmadır. Bu belirtiler ilk olarak kalça çevresindeki kaslarda başlar. Bu nedenle ilk belirtiler çocukta yokuş ve merdiven çıkmayı, oturduğu yerden kalkmayı etkiler.
  • Giderek normal yolda yürüme zorlaşır, çocuk sık sık düşer. Omuz çevresindeki kaslar etkilendiği zaman kollarda zayıflık ortaya çıkar.
  • Kaslarda yalancı kalınlaşmalar olur. Yani kas güçlü gibi görünür, ancak güçlü değildir. Sklemlerde kısıtlılık, skolyoz gibi ilerleyici iskelet değişiklikleri eklenebilir.
  • Ciddi olgularda; akciğer hastalığı ve solunum yetmezliğine sebep olabilen solunum kasları güçsüzlüğü görülebilir. Çocuk genel olarak kendini halsiz hisseder, oyunlarda isteksiz olabilir.
  • Hastalığın ilerleyen safhalarında solunum ve gövde kasları etkilenir.
Hastalığın bugün için bilinen ilaç tedavisi yoktur.

Hastalık sırasında güç kaybına neden olan iki etken vardır. Birincisi hastalık nedeniyle kas hücrelerinin tek tek ölmesi. İkincisi ve çok önemlisi ise, hareket etmeyen kasların, her kimde olursa olsun küçülüp zayıflamasıdır.

Hastalık nedeniyle zaten bir güç kaybı olduğu için hastanın hareket yapması çok daha fazla önem taşımaktadır. Ancak, hareket yapayım derken aşırıya kaçmamak, uygun olmayan kasları çalıştırmamak ve yormamak gerekmektedir. Bu nedenle uzman kadronun takip ettiği bir merkezde uygun rehabilitasyon programının planlanması gerekmektedir.

Egzersiz tedavisi kas güçsüzlüğünün derecesine göre hastaya özel yapılmalıdır.

Pediatrik Rehabilitasyon

• Sırakapılar Mah. 491 Sokak No: 23 DENİZLİ