Spor Yaralanmaları

Spor Yaralanmalarından sonra gerek ameliyat edilen gerekse ameliyatsız tedavi edilen sporcularda, yeniden aktif spor yaşamına dönüşü belirleyen etkenlerin başında uygun bir rehabilitasyon programı gelir.

Spor yaralanmasının özelliği, iyileşme süreci içinde sporcuda fiziksel ve ruhsal kayıplara neden olabilmesidir. Yaralanmadan sonra birkaç gün için dahi olsa, sportif etkinliklerden uzak kalan bir sporcuda güç, kuvvet, koordinasyon ve dayanıklılık gibi sportif performansı doğrudan etkileyen kayıpların yanı sıra motivasyon kayıpları da gelişebilmektedir.

Bu nedenle, yaralanmadan sonra mümkün olan en kısa sürede kayıpları karşılayacak egzersiz ve rehabilitasyon programlarının başlatılması gerekir. Bilimsel esaslara uygun bir rehabilitasyon programını düzenlerken sakatlığın yeri ve cinsiyle birlikte spor branşının niteliği, sporcunun yaşı, cinsi, performans düzeyi ve yaralanmadan sonra ortaya çıkabilecek fiziksel ve moral kayıpları dikkate almak gerekmektedir.

Tedavi
Spor yaralanmalarının iyileşme süreci içinde erken veya geç dönemlerde fiziktedavi yöntemlerinden yararlanmak mümkündür. Son yıllarda çok etkili elektroterapi yöntemleri geliştirilmiş olup spor yaralanmalarından sonra tekrar spora dönüş süreci önemli ölçüde kısaltılmıştır.En çok kullanılan fizik tedavi yöntemlerinden biri TENS , diğeri ultrason cihazlarıdır.

Ağrının azaltılmasında, ödem ve şişliğin giderilmesinde çoğu zaman ikisi birlikte uygulanır. TENS tedavisinde düşük şiddetli elektrik akımları. ultrason tedavisinde ise yüksek frekanslı ses dalgaları kullanılır. Yüzeyel ve derin sıcak tedavi ajanları da klinik uygulamalar içinde yer bulmakta ve bu amaçla enfraruj, hot pack gibi yüzeyel sıcak tedavi ajanlarının yanı sıra mikrodalga diatermi yöntemi , ağrı ve kas spazmlarını azaltmakta, eklem hareket açıklığını geliştirmekte yararlı olabilmektedir.

Yüksek yoğunluklu lazer tedavisi ( Hilterapi), Oldukça başarılı sonuçlar vermektedir. Spor yaralanmalarından sonra geniş kapsamlı bir rehabilitasyon programının uygulanmasında kesin bir zorunluluk vardır. Yaralanmadan sonraki tedavi ve rehabilitasyon programları, kişiye göre hazırlanmış özgün reçeteler şeklinde olmak zorundadır. Her sporcunun kişisel gereksinimleri birbirinden farklı olup, rehabilitasyon protokollerinde bunların tümünü birden göz önüne alma zorunluluğu vardır.

Spor Rehabilitasyou

• Sırakapılar Mah. 491 Sokak No: 23 DENİZLİ