Bu enjeksiyonlar uzman hekim tarafından gerekli sterilite şartları sağlandıktan sonra yapılmalıdır. Enjeksiyon bölgesinde aktif enfeksiyon ve ödem olmamalıdır.

Aşınma sonucu kıkırdak yüzeyi bozulmakta ve kıkırdağı besleyen eklem sıvısının miktarı azalmaktadır. Bu kayıpları telafi etmek amacıyla etken maddesi hyaluronik asit olan ilaçları enjeksiyon yoluyla eklem içine vermek ve kıkırdaktaki hasarı kısmen onarmak mümkündür. Genellikle horoz ibiğinden yapılan veya sentetik yoldan elde edilen bu ilaçlar, birer haftalık aralıklarla 3-5 kez art arda uygulanır ve 6 ayda veya yılda bir tekrar edilebilir. Aynı zamanda 6 ay veya 1 yıl ara ile tek sefer uygulanan yüksek dozlu hyaluronik asit formları da artık kullanımdadır. Diğer tedavi yöntemleriyle birlikte uygulanabildiğinden hastalar tarafından tercih edilen bir şeklidir.

İlaçlı enjeksiyon yöntemlerinden başka ağrılı noktalara, herhangi bir ilaç vermeden yalnızca iğne yapılan bir tedavi yöntemi daha vardır. Amaç o bölgedeki ağrılı sinir uçlarının hassasiyetini azaltmak ve ağrı iletimini engellemektir. Uzak Doğu’da binlerce yıldır başarıyla uygulanan akupunktur tedavisine benzeyen bu tedavi yöntemi son yıllarda Batı ülkelerinde oldukça yaygınlık kazanmıştır. İlaç enjekte edilmediği için ilaçlara bağlı herhangi bir yan etki söz konusu değildir. Diğer tedavilerle ve fizik tedavi yöntemleriyle birlikte kullanılmasında hiçbir sakınca yoktur. Başta fibromiyalji olmak üzere yumuşak doku romatizmalarında, bel ve boyun fıtıklarında, ağrılı kas spazmlarında, ağrılı eklem hastalıklarının tedavisinde etkili olan bir tedavi yöntemidir.

Uygulandığı Durumlar
  • Eklemde kireçlenme
  • Eklem daralması ve eklem sıvısında azalma
  • El ve ayaktaki ağrılı sendromlar