• Travma: kuyruk sokumuna direkt darbe veya kalça üzerine düşme
  • Sürekli zorlanma: uzun süre bisiklet binme gibi
  • Aşırı basıya maruz bırakma: uzun süreli kötü postürde oturma ve uzun süre araç kullanma
  • Tümörler
  • İleri yaş
  • Kemiklerde dizilim bozuklukları
  • Omurga sinirlerinin sıkışması
Tedavisinde geç kalındığında kuyruk sokumu kemiğinin altında oluşan ödem sinirlere bası yapıp daha ciddi sonuçlar doğurabilir. Ayrıca kemiğin açı yapması sonucu belde ağrı ve hareket kısıtlılığı ortaya çıkabilir.

Kuyruk sokumu ağrılarında ödemin giderilmesi ve ağrılı bölgenin tedavi edilmesi için yüksek yoğunluklu lazer terapisi (HIL terapi) günümüzün en gelişmiş teknolojisidir. Ülkemizde çok yaygın bulunmamasına rağmen bu teknoloji Merkezimizde uygulanmakta ve yüksek memnuniyet sağlanmaktadır. Yüksek yoğunluklu lazer ağrının giderilmesini sağlayarak hastanın günlük yaşam kalitesini arttırır.Hiç bir yan etkisi olmayan tedavide aynı seans içinde rahatlama fark edilir. Tedavide lazer ödemin de hızla giderilmesine yardımcı olur. Böylece kısa sürede etkili tedavi sağlanmış olur.

Kuyruk sokumu ağrısında en etkili tedavilerden biri olan manuel terapi ile kemik altında ödemli ve hassas olan bölge dışarıdan gevşetilir ve bölge mobilize (hareketlendirme) edilir. Böylece kuyruk sokumu bölgesi rahatladığı gibi bu problemden kaynaklanan bel ağrıları ve hareket kısıtlılıkları da tedavi edilmiş olur. Manuel terapide herhangi bir cihaz, ilaç ya da enjeksiyon kullanılmadığı için hiçbir yan etki göstermez. HIL terapi gibi manuel terapide de aynı seans içinde rahatlama görülür ve hasta kısa sürede etkili şekilde tedavi edilir.