PRP NEDİR  ?
PRP,’Platelet Rich Plasma ,Platelet (trombosit,pıhtılaşma hücresi) yönünden zenginleştirilmiş plazma uygulaması’ adı verilen tedavi yönteminin kısaltılmış ismidir. PRP uygulamasında kişinin kendi kanından elde edilen platelet hücreleri ve büyüme faktörlerinden zengin plazma kullanılır.
PRP medikal bir uygulamadır. Sadece doktorlar tarafından yapılmalıdır. Doktor hastasını muayene ettikten sonra içinde özel bir jel bulunan küçük tüplerin içine az miktarda kan alınır ve santifirüj işlemi uygulanır. Bu işlemin sonunda tüplerdeki kan bileşenlerine ayrılır; yani her milimetresinde yaklaşık 200.000 trombosit bulunuan bu kanın kırmızı hücrelerden oluşan kısmı ayrılır, böylece milimetrede 1.5 milyona kadar trombosit yoğunluğuna sahip olan bir jel elde edilir. İşte buna PRP adı verilir.

PRP’nin özellikleri nelerdir?
PRP tedavisi kırışıklık, leke oluşumları ,sivilce ve yara izleri ,cilt çatlakları ve saç dökülmelerinde , eklem ve kas hastalıklarında, akut ve kronik ağrıların tedavisinde kullanılmaktadır. Uygulama sonrasında sarkmada ve kırışıklık izlerinde azalma gözlenir. Ozon ve mezoterapi gibi tedavilerin PRP ile uygulamak, tedavi sürecini hızlandırır ve kalıcı sonuç alınmasını destekler.

PRP bir kök hücre tedavisi midir?
PRP tedavisi bir kök hücre tedavisi değildir. PRP tedavisi, bütün süreci başlatan trombosit sayısını çoğaltır. Uygulama sonrasında deride oluşan fibrin ağları ortamdaki kök hücreleride kendi yapısına toplayarak dolaylı olarak kök hücreler ile çalışır. Bu yüzden cilde platelet hücrelerinden zengin PRP tedavisi yapıldığında ciltte onarılma ve yenilenme süreci  tetiklenmiş olur.

Yeni bir yöntem midir? Hangi alanlarda uygulanmaktadır?
PRP uygulaması hücresel tedavinin uygulama alanlarından yanlızca biridir. Yeni bir yöntem değildir;dental (diş) implantlarla başlayan uygulama alanları estetik tıp, ortopedi ,iyileşmeyen yara tedavisi gibi alanlarda hızla yayılmaktadır. Yakın bir gelecekte kronik ağrı tedavisinde, tendon hasarlarında romatizmal yakınmalarda PRP kullanımına ait çok sayıda bilimsel çalışmanın yayınlanması beklenmektedir.

PRP uygulaması bir tür kök hücre tedavisi midir?
Kök hücre tedavisi veya hücresel tedavi bir yaralanma veya hastalığı tedavi etmek amacıyla hasar görmüş bir organa yeni hücrelerin tanıtılması anlamına gelmektedir. PRP uygulamasında ise hasarlı dokunun onarımı için onarımı başlatan ve uyaran bir faktör olarak plateletlerden yararlanılmaktadır, iki uygulama bu anlamda birbirinden farklıdır .

Pratikte PRP uygulaması nasıl yapılır?
Uygulamanın yapılacağı kişiden az miktarda 8-20 ml kan alınır,santrfüj cihazında plateletleri ayrıştırılır.Ayrıştırılan plateletler kitteki tüpün içerisinde yoğunlaşıp birikir ve PRP denilen bir kan ürünü ortaya çıkar.Bu ürün (PRP) dolgu veya mezoterapi gibi yollarla deriye uygulanır,deriyi gençleştirici uygulamanın hemen sonrasında parlak ve canlı bir görünümle belirgin hale gelir.

Bu tedavinin uygulaması ne kadar sürüyor ?Özel bir koşul gerekiyor mu?
Kan alındıktan sonra PRP  hazırlanması yaklaşık 8-15 dk sürer.PRP’nin cilde uygulanması 10-20 dk sürer.Kolayca ,acısız bir şekilde uygulanır. PRP uygulamasında kan alınmasından dolgu veya mezoterapi yada maske uygulamasına kadar olan tüm işlemlerin teknik ve hijyenik nedenlerle aynı yerde yapılması gerekir.

PRP ne sıklıkla yapılmalıdır?
 PRP tedavisi 1-4 hafta aralıklarla 4-6 seans yapılmalıdır.Prp  6-12 ay sonra tekrar uygulanabilir.

PRP kimlere uygulanmaz ?
Kan sulandırıcı alanlara , kanser öyküsü olanlara , kan hastalığı olanlara , otoimmün hastalığı olanlara, yapılacak alanda enfeksiyon ve iltihap olanlara , hamile ve emzirenlere uygulama yapılmaz .

Prp tedavisinin sonuçları ne zaman görülür ?
PRP tedavisi cildin kendini yenileme esasına dayanır . Bu yüzden tedavi sonuçları ikinci veya üçüncü seanstan sonra ortaya çıkar .
PRP tedavisi yapıldıktan sonra ciltte sıkılaşma ve sarkmada azalma, kırışıklarda hafifleme , ciltteki lekelerde aydınlanma , cilt renginde parlaklık ve izlerde azalma meydana gelir.  Saçlı deriye yapılan uygulamalardan sonra saç kalınlığında artış ve seyrek alanlarda yoğunlaşma görülür.

PRP uygulamasının en önemli özelliği nedir ?
Sağlanan gençleştirici etkinin dolgu ve benzer uygulamalarda elde edilen etkiler gibi sadece belirli alanlarda yoğunlaşmış olmaması , derinin daha büyük bir bölümüne yayılması ve daha kalıcı olması en önemli avantajıdır . Diğer yöntemlerle sağlanan olumlu sonuçlar belli bir süre devam eder , ancak PRP nin olumlu sonuçları tamamen uygulanan kişiye aittir . Kaybolup gitmez .

PRP uygulamasının yan etkileri var mıdır ?
PRP tedavisi tamamen kişiye özel olduğundan dolayı herhangi bir yan etki beklenmez . Kişinin kendi kanı kullanıldığı için alerji riski düşüktür . Enjeksiyon bölgesinde birkaç saat süren kızarıklık dışında olumsuz bir etki oluşmaz .

PRP işleminden sonra nelere dikkat edilmelidir ?
İşlemle aynı gün banyo yapılmamalı ve işlemden sonra düzenli güneşten koruyucu kullanılmalıdır .

PRP uygulamasının en önemli avantajı nedir ?
Sağlanan gençleştirici etkinin dolgu ve benzer uygulamalarda elde edilen etkiler gibi sadece belirli alanlara yoğunlaşmış olmaması , derinin daha büyük bir bölümüne yayılması ve daha kalıcı olmasıdır . diğer yöntemlerle sağlanan olumlu sonuçlar belli bir süre devam eder , ancak PRP nin olumlu sonuçları tamamen kişiye aittir . Kaybolup gitmez

Bu uygulamada istenmeyen etkiler söz konusu mudur ?
Hastaya kendi kanından üretilen bir materyal ( PRP ) verilmektedir. Yapılan işlem basitçe ve yara iyileşmesi sürecini başlatmak ve hızlandırmaktadır. İstenmeyen bir etki ile karşılaşma olasılığı oldukça düşüktür.

PRP uygulaması acı verir mi ?
PRP uygulaması maske dışında enjeksiyonla  yapılır . Kan alınması esnasında duyulan rahatsızlıktan daha büyük boyutta bir acı hissi beklenmez . PRP ile MEZOTERAPİ uygulaması çoğunlukla derinin hemen altına yapılır , deriye hacim kazandırmak içinse daha derin uygulama yapmak gerekir, ancak bu uygulamalarda dışarıdan sürülen anestezik kremler acı hissini engeller .

PRP uygulamasının yapılmasında sakınca olan kişiler var mı ?
Platelet sayısı ikiyüzellibinden az olan hastalarda , kanser hastalarında bu uygulama yapılmamaktadır.