EEG Nedir? Hangi Durumlarda Gereklidir?
EEG beyindeki sinir hücreleri tarafından üretilen elektriksel işlemlerin uyanıklık ve uyku halindeyken kağıt üzerine beyin dalgaları şeklinde aktarılması işlemidir.
Epilepsi, sinir hastalıkları, baş ağrılarının sebeplerini araştırma, beyin fonksiyonlarının analiz edilmesi gibi durumlar için EEG gereklidir. Bilgisayarlı tomografi ve MR dediğimiz manyetik rezonans görüntüleme yöntemleri EEG’den sonra geliştirilmiş uygulamalardır. Ancak bu yöntemler beynin elektriksel işlevleri hakkında bilgi vermemektedir. Bu nedenle beyin dalgalarının incelenmesi gerektiği durumlarda başvurulması gereken tetkik yöntemi EEG olmaktadır. Örneğin bayılma vakalarının sebepleri araştırılırken ya da sara (epilepsi) teşhisi ve türü ile ilgili bilgiye ulaşılırken EEG sonuçlarından yararlanılır.

EEG Çekimi Nasıl Yapılır?
Beyindeki elektriksel faaliyetleri ölçmek için küçük metal elektrotlar hastanın saçlı derisine yerleştirilir. Bu elektrotlar aracılığıyla tüm elektriksel faaliyetler      iletilir ve bilgisayara kaydedilir. Çekim esnasında hastaya elektrik verilmesi ya da hastanın herhangi bir ağrı rahatsızlık duyması söz konusu değildir. Kaydın kaliteli olabilmesi için hastadan mümkün olduğunca hareketsiz, gözleri kapalı bir şekilde ortalama 20 dakika durması beklenir.
Uyanıkken yeterli veri alınamadığı ya da uyku halindeki beyindeki elektriksel faaliyetlerin ölçülmesi gerektiği durumlarda aynı işlem hasta uykudayken yapılır.
Çekime gelirken hastanın saçlarını yıkayıp gelmesi çekimin kaliteli ve parazitsiz olması için faydalı olacaktır. Sürekli kullanılan ilaçlar hekime bilgi verilmesi halinde ve hekim aksini söylemedikçe alınmaya devam edilebilir.